Chauffeur

foon nico note 1 685

Van machinist op een onderzeeboot naar vrachtwagenmonteur naar nationaal chauffeur en internationaal chauffeur bij uitstek.
Ook in bezit van rijinstructeur B / BE / C / CE / T

Na mijn school heb ik 6 jaar bij de marine gevaren op een onderzeeboot, als machinist.

tijgerhaai komt boven

Met de boot heb ik alle de zeeën rondom Europa bevaren en vele havens bezocht. maar soms ook lange tijd op zee. Soms wel 8 weken achter elkaar waarvan 6 weken aan een stuk onderwater. ( maanden per jaar van huis af. Als machinist ben je verantwoordelijk voor onderhoud en reparaties van de technische systemen aan boord. Hierdoor heb ik veel technisch inzicht gekregen in diverse takken van de techniek.

Na de Marine ben ik meteen in de transportbranche gerold en heb twee jaar in de garage gestaan als monteur. Samen met nog een collega verantwoordelijk voor het onderhoud, reparaties en soms een motorenrevisie. kortom het rollend houden van het wagenpark.

FB_IMG_1444904627846

Ik heb mijn groot rijbewijs gehaald en ben na twee jaar sleutelen gaan chauffeuren. Lekker internationaal rijden met een koeler onderweg. bloemen of groente en fruit. Regelmatig met communautaire vergunning lekker door Europa rijden en ook naar het toenmalige Oostblok. soms weer zes weken onderweg. Na een lange periode buitenland rijden heb ik enige tijd binnenland gereden. Met een koeler winkels en koelhuizen bevoorraden. En op een kieper met aanhangwagen (de bouw op met kalkmortel of zand). Fijn om ook eens een tijdje de avonden thuis te zijn. In die periode heb ik mijn papieren gehaald van “Transport logistiek binnenland en grensoverschrijdend vervoer”. Mijn stuur ingeruild voor een computer op een bureau en de chauffeursstoel voor een bureaustoel. Zo heb ik enkele jaren op de planning gezeten van een crisiscentrum bij de planning buitenland varkenspest in een internationaal transportbedrijf.

Maar bloed kruipt waar het niet gaan kan en uiteindelijk ben ik toch maar weer achter het stuur gekropen. Als freelance chauffeur een beetje nationaal- en veel internationaal veetransport. Dit heb ik een tiental jaren gedaan. Daarbij mijn papieren gehaald als rijinstructeur B en C, en E achter B / C
tuin 008
Na dik 5,5 miljoen kilometers gereden te hebben kunnen we wel stellen dat ik een ervaren chauffeur ben. Daar komen de jaren dat ik op de planning heb gezeten nog bij. Hierdoor weet ik wat het belang is van klantvriendelijk werken. Tevens ben ik in het bezit van de papieren “Transport logistiek nationaal en grensoverschrijdend vervoer”. Hierdoor kan ik zelfstandig de benodigde vergunningen aanvragen. Kortom eigenlijk een baasje dat van alle markten thuis is in de transportbranche.